Waarom je je headline op LinkedIn moet blijven updaten
Hoe actief ben jij op LinkedIn? Plaats je weleens een update? Of ben je alleen actief als je iets specifieks zoekt? Er zijn natuurlijk al veel artikelen met LinkedIn tips geschreven en we willen zeker jouw kennis niet onderschatten. Maar er is waarschijnlijk één gouden tip waar je nog niet aan hebt gedacht. Deze tip is vooral erg handig als je in de spotlight van recruiters, HR-afdelingen en bedrijven wil komen (en blijven).
Je headline updaten
De gouden tip is eigenlijk heel simpel: update om de twee weken je headline (kop) op LinkedIn. Je headline is het regeltje dat direct onder je naam staat op je profielpagina. Waarom? Omdat je zo het algoritme op LinkedIn aan het voeden bent.
Je headline is sowieso een belangrijk onderdeel van je profiel; met de juiste zoekwoorden vertel je recruiters en wervingsmanagers dat je die vaardigheden hebt en waar je expertises liggen. Op zich logisch, maar je denkt er vast niet aan om het riedeltje iedere twee weken te wijzigen, toch?
Het algoritme kijkt namelijk altijd naar mensen die onlangs hun profiel hebben bijgewerkt, aldus carrièrecoach J.T. O’Donnell.
Het eerste als je je profiel gaat bijwerken, zie je je profielweergaven toenemen. Daarna begint het iets af te nemen, omdat je dan minder hoog in de zoekresultaten komt. Dus… als je om de twee weken je profiel blijft bijwerken, dan activeer je als het ware het algoritme extra. En zo zorg je er dus voor dat recruiters continu naar je profiel kijken.
Bron: manners.nl
Volg ons