Personal Brand? De 5 grootste fouten
Iedereen is een merk, en zet zichzelf in de verf. Dat is het idee van personal branding.
Het zakenblad Forbes zette onlangs de grootste fouten op een rijtje.
- Geen personal brand hebben: je LinkedIn-pagina bestaat niet of is niet up-to-date. Of je hebt geen foto.
- Zombie branding. Je positioneert je eerder routineus. Je vervalt in algemeenheden. Je bent een ‘resultaatgedreven teamspeler’. Zoals iedereen dus.
- Pochen met diploma’s. Uiteraard zet je bij personal branding jezelf in de verf. Maar te veel focussen op je opleidingen (en de bijhorende onderscheidingen) is geen goed idee. Een toekomstige werkgever heeft er weinig boodschap aan.
- Te veel adjectieven over jezelf. Het is geen goed idee om jezelf in een cv of LinkedIn-profiel aan vreemden voor te stellen als ‘slim’, ‘intelligent’ of ‘strategisch’.
- I’m the one. Sommigen bestempelen zichzelf als topexpert, als ‘disruptive thinker’ of soms zelfs als goeroe in een bepaald domein. Vertel eerder hoe je expertise hebt ingeschakeld om anderen te helpen.
Bron: MarkMagazine
Volg ons