Het bereik van relatiegeschenken
Relatiegeschenken zijn marketingmiddelen waaraan helaas weinig aandacht wordt geschonken. Uit onderzoek is echter gebleken dat dit een niet te missen onderdeel van de marketingmix is! Relatiegeschenken hebben een zeer groot bereik en een hoge herinneringswaarde in vergelijking met andere middelen. In deze infographic leggen wij uit hoe groot dat bereik is.
De belangrijkste punten uit deze infographic:
- 86% van de relatiegeschenken worden het herinnerd na 12 maanden.
- Uit onderzoek blijkt dat in het geval van relatiegeschenken 82,6% van de bedrijfsnamen wordt onthouden. Voor televisie is dit 67.6%, printed media 60,2% en bij online ads is het 31.1%.
- 73% wordt beïnvloed door een promotioneel product.
- Relatiegeschenken worden in 75% van de gevallen langer dan een half jaar bewaard. 38% wordt zelfs langer dan 2 jaar bewaard.
- Er wordt in Nederland 14.800 keer per maand gezocht op het woord relatiegeschenken. Waarvan het meest in november wordt gezocht en het minst in augustus.
- De pen, een fles wijn en een USB-stick zijn de top drie meest gegeven relatiegeschenken van het afgelopen jaar.
- Relatiegeschenken zijn tastbare ‘dank-je-wel’ voor uw klanten en personeel, versterken de klantrelatie en vergroten de naamsbekendheid
ik ben er ook van overtuigd dat het zinvol is deze produkten te bestellen voor mijn klanten, leuk onderzoek..
We horen het een paar keer per dag “Ik zoek een leuk en origineel relatiegeschenk, wat is in?”. Maar het gaat natuurlijk om wat je merkwaarden zijn, welke boodschap je aan welke doelgroep wilt overbrengen en binnen welk budget. Met een goede briefing komen wij tot de beste briefing. Dus stop met zoeken en start met briefen.
Maar wat is nu altijd en vor bijna iedereen leuk?
Notitieboekjes:
http://promoworld.nl/notitieboek-moleskine-bedrukken/
Horloges opm maat:
http://promoworld.nl/custom-siliconen-horloge-ice-watch-inclusief-bedrukking-relatiegeschenk/
Speaker
http://promoworld.nl/speaker-standaard-houder-ipad-iphone-tablet/