11 contentideeën voor jouw bedrijf
Het bedenken van onderwerpen om over te schrijven op LinkedIn is iets waar veel mensen tegen opzien. Want je wilt berichten posten die waardevol zijn voor jullie volgers en die een positieve invloed hebben op de naamsbekendheid en de verkoopactiviteiten van jullie bedrijf. Maar niet steeds in herhaling vallen of te verkoperig overkomen. Daarom in dit blog 11 onderwerpen om zelf goede berichten over te schrijven.
Uitnodiging evenement
Als jullie een evenement organiseren kun je al vroeg beginnen met mensen hiervoor warm te maken. Begin met een soort teaser en werk langzaam toe naar het complete programma. Communiceer vooral voor wie het is en hoe men zich kan aanmelden. Vergeet niet om, als last minute aanmelden kan, kort voor de datum ook nog herinneringen te posten. En natuurlijk tijdens het evenement zelf verslag te doen.
Productvergelijking
Waarschijnlijk hebben jullie producten die op elkaar lijken, een steeds luxere uitvoering als het ware. Vergelijk die dan eens met elkaar, zodat het duidelijk wordt wat precies de verschillen zijn en wat je meer krijgt bij het luxere model.
Quote van de directeur
Je directeur zit waarschijnlijk vol wijsheden. Over jullie producten of diensten, maar ook over ondernemen. Door die quotes te delen geef je het bedrijf een gezicht. Natuurlijk wel met een foto van de directeur erbij.
Quote van een klant
Uit aanbevelingen van klanten kun je vaak heel mooi een quote filteren die de kern van jullie meerwaarde weergeeft. Publiceer die ook af en toe.
Veelgestelde vraag inclusief antwoord
Elk bedrijf heeft vragen die bijna elke klant stelt. Inventariseer die en beantwoord ze via LinkedIn. Dit neemt al bezwaren weg bij potentiële klanten en bespaart zo tijd in je salesproces.
Testimonial
Dit kan geschreven zijn met een foto van de klant erbij, maar ook met een video. Dat laatste is een aanrader, want LinkedIn toont video`s beter dan tekstberichten. Vergeet niet in het begeleidende bericht de klant te taggen.
Foto`s van jullie product in gebruik bij klant
Als je een fysiek product verkoopt zijn foto`s van jullie product, voorzien van een positief verhaal van de klant heel waardevol. Je laat letterlijk zien in welke situatie jullie product handig is.
Kennis delen
Jij en je collega`s hebben meer kennis vaan jullie branche dan je denkt en daar kun je jullie klanten mee helpen. Dit kan met een korte tip, maar ook in de vorm van een blog, een stappenplan, een whitepaper of een ebook. Die laatste twee lenen zich ook voor het verzamelen van e-mailadressen. Ook checklists worden erg gewaardeerd en kun je ook als weggever als beloning voor een e-mailadres inzetten. Een webinar is ook een leuke manier om kennis te delen. Deelnemers daarvoor kun je weer werven via berichten op LinkedIn.
Catalogus
Of jullie nu met digitale of gedrukte catalogi werken. Roep hier ook af en toe wat over op LinkedIn. Vergeet dan niet ook uit te leggen hoe men aan een exemplaar kan komen.
Preview
Zijn jullie een nieuw product aan het ontwikkelen of een nieuw pand aan het bouwen? Laat dan tussendoor eens zien hoe het ervoor staat. Mensen vinden het helemaal leuk als ze ergens over mee mogen denken, bijvoorbeeld een nieuwe naam.
Nieuws
Vergeet niet om ook nieuws vanuit de branche en vanuit je eigen bedrijf te delen. Vooral als dit een haakje biedt om de naamsbekendheid te vergroten of om jullie werkgeversimago op te bouwen. Denk aan een collega die een door de baas betaalde opleiding afrondt. Je laat daarmee zien dat je investeert in je medewerkers. Dat vinden je klanten fijn (want up to date kennis), maar potentiële werknemers vinden dit ook belangrijk.
Geschreven door: Amanda Hendriks
Ik ben Amanda Hendriks en ik help bedrijven LinkedIn te gebruiken om professioneel online zichtbaar te zijn. Die zichtbaarheid kan toegespitst worden op het vinden en binden van klanten, maar ook gericht zijn op het opbouwen van werkgeversimago en het aantrekken van nieuwe medewerkers. Mijn trajecten en trainingen kenmerken zich door een doordachte mix van strategie en praktische kennis en tips en zijn altijd volledig op maat voor jouw bedrijf. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als incompany groepstrainingen.
Meer weten? Bel of mail me gerust via 06-50217686 of amanda@linkjeklant.nl
Volg ons