Heb jij als secretaresse het beheer van Social Mediakanalen in je takenpakket?
Dan ontvang je hierbij een aantal praktische tips om meer interactie op je Facebookpagina te krijgen.
Deze keer ga ik het hebben over Story-Telling. Als je het aan 100 Social Media experts vraagt dan krijg je 100 verschillende antwoorden. Ik hoop dat mijn antwoord jou aanspreekt.
Aangezien ik er over nagedacht hebt hoe ik het beste Story-Telling kan uitleggen ben ik tot de volgende wiskundige formule gekomen:
Mens + Resultaat = beleving en emotie.
Je zou het ook om kunnen draaien:
Mens + beleving en emotie = Resultaat
Wat bedoel ik hiermee: Met Mens bedoel ik dat ik graag foto’s / video’s wil zien met mensen erop. Daarnaast zijn die mensen iets aan het doen wat een resultaat oplevert waardoor het beleving of een emotie oproept.
Voorbeeld
Als je lekkere koffie in beeld wilt brengen dan is bovenstaande foto daar een goed voorbeeld van.
‘Mens’ is in beeld met ‘resultaat’ = lekkere koffie en je ziet dat ze gelukkig (emotie, beleving) is met haar kopje koffie.
Probeer dat in je berichten voor jouw organisatie ook te realiseren. Verplaats je in je doelgroep en denk na welke berichten voor hem/haar interessant en leuk zijn. Hoe kan jij ervoor zorgen dat jouw organisatie de ‘mens’ en ‘resultaat kan laten zien.
Wil je nog meer inspiratie?
In de workshops van desocialmediatraining.nl geef ik nog veel meer tips. Deze tips illustreer ik met voorbeelden van social mediaberichten voor jouw bedrijf. Dat spreekt aan en leidt tot nog meer inzicht en creativiteit.
Leestip: Lees in dit artikel hoe je meer interactie op je Facebook pagina krijgt.
Volg ons