Het Nieuwe Werken: ook voor secretaresses
Vorig jaar schreef ik de blog Het Nieuwe Werken is oud! Er wordt nog steeds heel vaak gedacht dat werken volgens de principes van Het Nieuwe Werken niet kan op het secretariaat. Terwijl dit toch echt mogelijk is.
Bij Het Nieuwe Werken wordt vaak gedacht aan thuis werken. Maar Het Nieuwe Werken betekent o.a. tijd- en plaatsonafhankelijk werken. Dat betekent dat je flexwerkplek niet per definitie thuis is. Je kunt ook werken op een andere afdeling of een andere locatie van het bedrijf waar je werkt. Maar je kunt ook op een externe locatie werken. Er zijn vele mogelijkheden. Het gaat er vooral om dat jij de flexwerkplek zoekt bij het werk dat je voor die dag gedaan wil krijgen. Wil je voor die dag de notulen verder uitwerken of wil je ander concentratiewerk afmaken? Werk dan op een concentratiewerkplek of een flexplek met 1 bureau. Wil je collega’s ontmoeten en sparren over enkele zaken? Dan is het handig om vanuit een open werkruimte te werken.
Als je thuis werkt is het echt van belang dat je een goede balans houdt tussen werk en privé. Even een wasje of andere privézaken doen kan alleen als je al langer volgens Het Nieuwe Werken werkt en werkt in gestructureerde blokken met de focus op wat je af wil krijgen. Doe je dit niet, dan kan het op enig moment zo zijn dat er geen structuur in de afhandeling van je werkzaamheden zit, met als gevolg dat je er langer mee bezig bent of fouten gaat maken. Tips over hoe jij je o.a. kunt focussen op je werk en de ontwikkelingen in het secretaressevak, heb ik in 3 gratis videolessen gezet. Wil jij deze tips ontvangen? Schrijf je dan hier in en je ontvangt de videolessen zo snel mogelijk.
Het tijd- en plaatsonafhankelijk werken vereist een andere mindset. Werk papierarm! Dit geldt niet alleen voor de documenten die je nodig hebt. Door gebruik te maken van een tablet heb je zelfs geen pen en papier meer nodig! In de training Slim zakelijk gebruik van de iPad leer je hoe je kunt notuleren, presenteren en taken beheren met behulp van de ipad. Wil je meer weten hierover? Klik dan hier voor meer informatie.
Met dank aan: Angélique Piternella, eigenaar van Share Office Support
Volg ons