Hoe je meer interactie op je Facebookpagina krijgt
Heb jij als secretaresse van jouw organisatie het beheer van de Social Mediakanalen als takenpakket? Dan ontvang je hierbij een paar tips om meer interactie op je Facebookpagina te krijgen.
Word je eens bewust van je eigen Social Mediagedrag. Wanneer vindt jij een bepaald bericht leuk, interessant en geef je het een like? Wat vond jij er zo aantrekkelijk aan?
Vaak zijn dat berichten waarin je “positief geprikkeld” wordt. Iets spreekt jou aan.
Probeer dat in je berichten voor jouw organisatie ook te realiseren. Verplaats je in je doelgroep en denk na welke berichten voor hem/haar interessant en leuk zijn. Wat wil jouw doelgroep nu eigenlijk weten over jouw organisatie? En wat wil de organisatie zelf uitstralen?
De tips
- Wees transparant en geef een kijkje in de keuken. Laat bijv. zien wat jouw collega’s op de werkvloer doen.
- Deel successen. Heeft jouw organisatie een mooie deal gesloten, vertel het. Is er goed gescoord op het medewerkers tevredenheidsonderzoek, deel het. Vind er binnenkort een beurs plaats, meld het.
- Laat zien hoe jouw dienst of product werkt, door middel van een filmpje
- En doe zo nu en dan een “social” tweet. Laat zien dat na een sneeuwbui de hoofdingang is schoongeveegd, dat er een nieuw boeket bloemen op de receptiebalie staat, een foto van de taart als er een collega jarig is, de bedrijfsauto’s met logo.
- Ook kun je relevante artikelen uit online vakbladen delen met een eigen tekst erbij.
Denk bij alles wat je plaatst ook aan de juiste combinatie tekst en beeld. Schrijf niet al te lange teksten, plaats de link naar de website en combineer dat met een aansprekend beeld. Doe er geen stockfoto’s bij, probeer zoveel mogelijk zelf goede foto’s te maken.
Wil je nog meer inspiratie? In de workshops van desocialmediatraining.nl geef ik nog veel meer tips. Deze tips illustreer ik met voorbeelden van social mediaberichten voor jouw bedrijf. Dat spreekt aan en leidt tot nog meer inzicht en creativiteit.
In mijn volgende blog vertel ik je meer over het inzetten van Storytelling op Social Media.
Geschreven door: Jeroen ’s Gravendijk
Jeroen ’s Gravendijk is zelfstandig Facebook trainer. Vanaf maart 2018 deelt hij elke maand een tip over Facebook met ons.
Volg ons