Ken jij Franz al?
Ik kende hem nog niet. Maar ik hoorde wel dat het een geweldige vent is. Hij zorgt namelijk dat jij al je online (chat)berichten lekker overzichtelijk bij elkaar hebt – soort van jouw eigen personal assistant. Dus je hoeft niet meer de hele tijd switchen tussen bijvoorbeeld…
- WhatsApp;
- Facebook messenger;
- Office 365;
- Skype;
- Gmail en nog veel meer.
Overzichtelijk
En jij als secretaresse hebt natuurlijk op allerlei kanalen tegelijk berichten die binnenkomen. Niet alleen van jezelf, maar ook van het MT, de directeur, die zieke collega en ga zo maar door.
Franz is een applicatie die het allemaal samenbrengt, in 1 overzichtelijke applicatie. En niet alleen voor privégebruik, maar ook zakelijk is het ontzettend slim om in te zetten. Hoe handig! Dus… Om jou te helpen, ging ik op verkenningstocht. Gewapend met een laptop en een stuk of 3 verschillende berichten-platforms. Kijk maar…
Eerst downloadde ik het programma (dat doe je via deze link). Vervolgens, wanneer je je registreert, kan je kiezen waar je Franz voor gaat gebruiken. Je krijgt de opties…
- Individual (dus voor privé-gebruik);
- Non-profit (uh… voor een stichting of goed doel?);
- Company (dus zakelijk).
Kosten
En dan is het natuurlijk de vraag… Wat kost dat? Er zijn verschillende opties. Of en hoeveel je betaalt, hangt af van het niveau van ondersteuning dat je wenst. Ik kies voor de gratis versie. Kies je voor de premium-versie? Dan betaal je € 4 per maand of € 35 per jaar.
Daarna kan je collega’s of vrienden uitnodigen voor Franz. Slimme zet van Franz – want zo breid je de naamsbekendheid natuurlijk enorm uit! Ik doe dit niet, eerst zelf maar eens kijken of het wel een fijn programma is.
Vervolgens kom je in een scherm waar jij alle berichten-apps en programma’s aanvinkt die jij gebruikt. Je kan een onbeperkt aantal selecteren! Het is even wat gedoe om je in de linker menu-balk voor alle platforms aan te melden, maar als je dat eenmaal hebt gedaan is het een super handig programma.
Zo ziet Franz eruit wanneer je het open hebt staan. Aan de linkerkant de menu-balk waarin je switcht tussen verschillende applicaties, en aan de rechterkant bijvoorbeeld je postvak (of WhatsApp-gesprekken, LinkedIn-inbox, enzovoorts).
En waar ik echt hééél enthousiast van word… Je kan op meerdere Office 365-accounts tegelijkertijd aangemeld zijn! Dus jij kan bijvoorbeeld op je eigen mail, die van je zieke collega én je leidinggevende aangemeld zijn. Zo hoef je niet constant te switchen. Kort samengevat: IK BEN FAN! Hopelijk jij binnenkort ook – het maakt online communicatie in ieder geval een stuk makkelijker.
Uitproberen? Ga dan naar Franz!
Extra tip: Heb jij last van een tijdslek? Pak ‘m aan met Toggl!
Geschreven door: Manuela van Prooijen
Volg ons