Makkelijk meer volgers op je LinkedIn Bedrijfspagina
In het blog van vorige maand kon je lezen hoe een LinkedIn Bedrijfspagina je bedrijf beter zichtbaar kan maken. Met de praktische tips zet je zelf een sterke en professionele LinkedIn Bedrijfspagina op. Maar wat is een Bedrijfspagina zonder volgers om de berichten te lezen? Daarom deze maand tips om het aantal volgers op je pagina te laten groeien.
Tip # 1: plaats waardevolle content
Alles valt of staat met waardevolle content. Het moet voor je doelgroep de moeite waard zijn om je pagina te gaan volgen. Denk niet alleen na over wat je kunt posten en in welke vorm, maar ook hoe je je LinkedIn Bedrijfspagina exclusief kunt maken. Ga je bepaalde berichten alleen daar posten of eerder dan op andere plekken? Dan levert het je volgers duidelijk iets op om zich te abonneren op je pagina.
Tip # 2: plaats een oproep op je persoonlijke tijdlijn
Helaas kun je met LinkedIn niet de likers van je berichten uitnodigen om je pagina te gaan volgen, zoals je op Facebook wel kan. Je zult dit dus met de hand moeten doen. Bijvoorbeeld door op je persoonlijke tijdlijn een oproep te plaatsen om de pagina te volgen. Voeg de link naar de pagina toe, leg uit hoe men de pagina gaat volgen (liefst met een afbeelding van de knop), kortom, maak het zo makkelijk en duidelijk mogelijk. En vergeet ook hier niet uit te leggen wat het voordeel is.
Tip # 3: zet de link naar je pagina in je e-mailhandtekening
Hoeveel mails verstuur jij gemiddeld per dag? En al je collega`s bij elkaar? Dat is een heel mooi medium om je LinkedIn Bedrijfspagina onder de aandacht te brengen bij zowel je klanten als je leveranciers. Voeg bijvoorbeeld een afbeelding van het LinkedIn-logo toe met een korte tekst als ‘Volg onze Bedrijfspagina’ of maak een afbeelding van het logo met die tekst erbij in. Dit kan heel makkelijk met canva.com. Achter de afbeelding en/of de tekst hang je dan de link naar de Bedrijfspagina. Kun je de voordelen van het volgen van de pagina kort benoemen? Voeg die dan toe.
Tip # 4: werf volgers met een advertentie
Je kunt via je LinkedIn-Bedrijfspagina ook adverteren met als doel om meer volgers voor je pagina te werven. Ik raad je aan om dit pas te doen als je al wat content op je pagina hebt staan, zodat bezoekers een goed beeld krijgen van wat ze kunnen verwachten. Beschrijf in de advertentie zelf goed welk voordeel de pagina volgen oplevert. Adverteren kan al vanaf ongeveer € 10,- per dag en kun je elk moment stopzetten.
Tip # 5: doe het samen
Al deze tips hebben natuurlijk het meeste resultaat wanneer niet alleen jij, maar al je collega`s ze oppakken. Mobiliseer hen dus voor maximaal resultaat.
Succes!
Geschreven door Amanda Hendriks
Ik ben Amanda Hendriks en ik help bedrijven LinkedIn te gebruiken om professioneel online zichtbaar te zijn. Die zichtbaarheid kan toegespitst worden op het vinden en binden van klanten, maar ook gericht zijn op het opbouwen van werkgeversimago en het aantrekken van nieuwe medewerkers. Mijn trajecten en trainingen kenmerken zich door een doordachte mix van strategie en praktische kennis en tips en zijn altijd volledig op maat voor jouw bedrijf. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als incompany groepstrainingen.
Meer weten? Bel of mail me gerust via 06-50217686 of amanda@linkjeklant.nl
Volg ons