Slim gebruik van de kopregel in LinkedIn
We gaan het vandaag hebben over het slim gebruiken van de kopregel op LinkedIn. Dat is de regel onder je naam. Als je je profiel invult op LinkedIn dan kopieert LinkedIn de functie die je nu hebt en bij welk bedrijf je werkt.
Wat doet de kopregel?
De kopregel in LinkedIn wordt samen met je persoonlijke foto en je naam elke keer als je communiceert op LinkedIn meegestuurd. Bijvoorbeeld als je een update maakt in HOME dan staat je foto, je naam en je kopregel al in beeld. Die informatie wordt ook meegestuurd.
Als je het profiel van iemand anders bekijkt en jij hebt in LinkedIn bij INSTELLINGEN en PRIVACY ingesteld dat “uw naam en kopregel” zichtbaar is, en de persoon die je bezoekt heeft deze instelling ook, dan wordt ook weer je foto, je naam en je kopregel zichtbaar gemaakt.
Als je lid bent van een groep en je bekijkt de leden van die groep, dan zie je bij iedereen de foto, naam en kopregel staan.
Kortom, die kopregel is heel belangrijk en kan mensen nieuwsgierig maken om je profiel te bezoeken.
Kun je de kopregel zelf aanpassen?
Ja dat kan. Je krijgt van LinkedIn de mogelijkheid om de kopregel maximaal 120 karakters lang te maken en daar je eigen tekst in te vullen.
Als je op de zwarte menubalk in LinkedIn gaat naar IK en dan klikt op PROFIEL WEERGEVEN, dan kun je via het “pennetje” aan de rechterkant naast je persoonlijke foto alle informatie in de kop van LinkedIn aanpassen. Zo ook de kopregel.
Wat zet ik dan in de kopregel
Dat hangt ervan af wat er binnen het bedrijf waar jij werkt gebruikelijk is. Het kan zijn dat daar regels over afgesproken zijn. Ik kan mij voorstellen als je secretaresse bent bij een groot bekend bedrijf, dat je dat gewoon laat voor wat het is. Maar wat als je secretaresse bent bij een kleiner en wat minder bekend bedrijf? Ga dan eens met de afdeling of persoon die hierover zeggenschap heeft in overleg, wat je aan de bedrijfsnaam zou kunnen toevoegen aan diensten of producten, een slogan, of antwoord op de vraag “welk probleem lossen wij voor de klant op”?
Bijvoorbeeld “secretaresse bij desocialmediatraining.nl | praktisch opleidingsinstituut voor zakelijk gebruik social media”
Daarmee communiceer je meteen wat de onderneming doet.
Je kunt de kopregel ook benutten door er bijvoorbeeld een mooie persoonlijke karaktereigenschap aan toe te voegen of een hobby die je hebt. Daarmee wordt die kopregel meteen heel speciaal passend bij jouw profiel. Omdat heel veel anderen dat niet doen, valt jouw profiel op.
Ik gebruik zelf altijd de verticale slash (SHITF \) om informatie van elkaar te scheiden in de kopregel. Dat staat niet alleen heel netjes, maar het is ook nog eens beter leesbaar.
Veel succes met het aanpassen van jouw persoonlijke kopregel!
Volgende maand ga ik het hebben over het nut van de achtergrondfoto op je LinkedIn profiel.
Wil je meer weten over LinkedIn? Bezoek dan ook eens onze website voor het cursusaanbod, blogs of download de gratis versie van ons E-book “Handleiding LinkedIn”
Geschreven door: Judith de Pagter
Judith de Pagter is zelfstandig LinkedIn trainer en eigenaar van delinkedintraining.nl. Vanaf maart 2018 deelt zij elke maand een tip over LinkedIn.
Volg ons