3 niet te missen Outlook 2016 tips
Ook in de nieuwe Outlook versie (2016) zijn een aantal handige functies toegevoegd. We hebben er 3 voor je op een rij gezet.
In het artikel “3 slimme tips voor Microsoft Excel” hebben we een aantal nieuwe functies beschreven van Excel 2016. En in het artikel “3 slimme trucs in Word 2016” lees je mijn favoriete Word tips.
Bijlagen toevoegen
Outlook (online versie) bevat een lijst van je meest recent gebruikte Office-documenten in het lint (taakbalk boven je document) zodat je snel een document als attachment (Modern Attachments) kunt toevoegen, zonder dat je door allerlei mappen hoeft te klikken. Outlook toont je dan de laatst geopende bestanden, die je vervolgens makkelijk aan je e-mail kan toevoegen.
Onbelangrijke e-mail
De functie onbelangrijke e-mail maakt onderscheid tussen belangrijke en niet belangrijke e-mails (Dit gebeurt via machine learning). Let op: deze functie is alleen beschikbaar als je Office 365 gebruikt. Deze functie kan ervoor zorgen dat je alleen berichten met hoge prioriteit in je inbox ziet staan. De minder belangrijke e-mails worden in een aparte map geplaatst (dat moet je overigens wel even aangeven via de rechtermuisknop). Als je op een later moment nog tijd over hebt, dan kun je dit mapje alsnog even bekijken (je weet maar nooit of er per abuis toch nog iets belangrijks in zit).
Office add-in voor Sjablonen
Een sjabloon is een standaard antwoord dat je kunt opslaan in Outlook 2016. Zo kun je veel voorkomende e-mails automatiseren. Scheelt weer tijd en moeite!
Hieronder een filmpje hoe het werkt. Doe er vooral je voordeel mee!
Volg ons