Bekendheid krijgen met je bedrijf
Anno 2019 is het belangrijk om op te vallen met je lokale bedrijf, wil je klanten scoren. Het aantal bedrijven in Nederland blijft stijgen, waarbij er vooral een grote groei te zien is in het aantal zzp’ers en kleine bedrijven. Met een bedrijf zijn er gelukkig genoeg tips die je kunt opvolgen om bekender te worden, klanten te krijgen én niet geheel onbelangrijk: te behouden. Er zijn verschillende stappen die je hiervoor kunt ondernemen. In dit artikel vertellen we je enkele stappen die je gemakkelijk en snel kunt nemen om binnen no time klanten te vergaren voor je bedrijf. Wat dacht je bijvoorbeeld van visitekaartjes drukken? Uiteraard is er nog meer, check de tips.
Kies voor buitenreclame
Wist je dat een van de meest efficiënte manieren van reclame maken voor je bedrijf het toepassen van buitenreclame is? Buitenreclame zorgt er namelijk voor dat je met slechts één bord een hele grote groep mensen bereikt. Zeker met ludieke buitenreclame bereik je niet alleen bestaande klanten, maar wekt ook de nieuwsgierigheid van potentiële nieuwe klanten. Wanneer je kijkt naar wat je uit buitenreclame kunt halen qua klanten is de investering niet eens zo hoog. Zorg er hierbij wel altijd voor dat de reclame op een duidelijke plek hangt en dat het direct duidelijk is waar de reclame voor is. Men moet binnen één blik kunnen zien waar het over gaat, omdat ze vaak langs lopen, fietsen of zelfs rijden. Beelden zeggen hierbij altijd meer dan 1000 woorden, maar vergeet niet om cruciale informatie op de reclame te zetten zodat de klant je bedrijf kan vinden.
Visitekaartjes drukken voor je bedrijf
Naast buitenreclame moet je niet vergeten om visitekaartjes te laten drukken voor je bedrijf. Veel mensen denken dat het in deze tijd van online zichtbaar zijn niet meer nodig is om (potentiële) klanten je visitekaartje te geven. Niets is minder waar: visitekaartjes zijn nog steeds het ideale communicatiemiddel. Op zo’n kaartje staat namelijk alle informatie waarvan jij wilt dat een klant die heeft. Omdat een visitekaartje precies groot (of juist klein) genoeg is zodat het in een portemonnee past, zullen mensen je kaartje al gauw daar bewaren en vaker tegenkomen. Het is hierbij belangrijk dat je visitekaartje opvalt en net iets anders is dan de rest. Wees origineel: huur bijvoorbeeld een grafisch designer is die een kwalitatief visitekaartje kan ontwerpen dat exact bij jou en je bedrijf past. Het is dé manier om te laten zien wie je bent en hoe je te bereiken bent.
Wees ook online vindbaar
Offline zichtbaar zijn is als lokaal bedrijf juist hartstikke fijn. Daar moet je de meeste klanten van hebben. Toch is het vandaag de dag niet geheel onbelangrijk om te kijken naar je online zichtbaarheid. Hoewel goed werk wel verspreid wordt via mond-tot-mond reclame kan het zeker geen kwaad om een goede website te hebben die vindbaar is in de zoekmachines. Ook hiervoor kun je een professional inschakelen: huur bijvoorbeeld een freelance tekstschrijver in die expert is op het gebied van SEO. Hij/zij kan een keywords onderzoek doen en kijken waar jouw website het beste op kan scoren in Google. Zorg ervoor dat je niet alleen goede informatieve teksten op je website hebt staan, maar ga ook voor contentmarketing. Dat betekent dat het je veel clicks op kan leveren wanneer je met behulp van sterke artikelen en blogs hoog rankt in de zoekmachines. Hiernaast is het aan te raden om een grafisch designer in te huren die je kan helpen met het design van de website.
Online en offline adverteren
Bekijk tot slot eens wat de mogelijkheden zijn voor online en offline adverteren. Zijn er fysieke magazines waar je voor een goede prijs een advertentie in kunt zetten? Het grote voordeel van adverteren in een krant of magazine is dat een groot deel van de lokale bewoners je advertentie te zien krijgt. Wanneer men de krant leest, is dit meestal wanneer ze er tijd voor hebben. Met een kop koffie of thee rustig de krant doorbladeren is het ideale tempo wanneer je als bedrijf met een advertentie gezien wilt worden. Uiteraard kun je ook kijken wat de mogelijkheden zijn voor online adverteren – er zijn vandaag de dag meerdere sites te vinden over vrijwel elke branche. Het grote voordeel van online adverteren ten opzichte van offline, is dat je resultaten meetbaar zijn. Met behulp van Analytics check je hoeveel een advertentie oplevert en kun je op basis van die gegevens eventueel nieuwe advertenties starten en/of verbeteren. Ook kun je online advertenties gemakkelijker aanpassen wanneer je merkt wanneer iets wel of niet werkt
Volg ons