Beter organiseren? 5 makkelijke tips
Jaloers op mensen die hun leven en hun werk perfect op de rails hebben? Don’t worry! Wat anderen kunnen, dat kun jij ook! Deze tips helpen je een handje.
Gebruik to do-lijstjes
Maak elke dag een lijstje met de dingen die je absoluut moet doen. Zo vergeet je niets, en het is gewoon heerlijk om het lijstje alsmaar korter te zien worden. Een tip: zet de belangrijkste dingen bovenaan. En maak – als het kan – je to do-lijst al de dag op voorhand. Zo kun je ’s morgens meteen in actie schieten.
Stop met multitasken
Tien dingen tegelijk doen? Geen goed idee! Werk je taken één voor één af. Het geeft je minder stress, en alles verloopt een stuk vlotter waardoor je alleen maar tijd wint.
Ruim op
Staat je bureaublad op je computer vol met losse documenten? Hoog tijd om op te ruimen. Maak mapjes, verwijder nutteloze bestanden en je zal zien: een opgeruimd bureaublad staat garant voor een opgeruimd hoofd.
Early bird
Als je je op tien minuten klaarmaakt om naar het werk te gaan, heb je geen tijd voor een stevig ontbijt en een snelle work-out. Sta daarom eens wat vroeger op. Geniet van je ochtend. Word rustig wakker zodat je de nodige energie hebt om aan je dag te beginnen.
Delegeren
Het is niet altijd nodig om alles zelf te doen. Soms kan een collega net iets beter zijn met cijfers, of is hij of zij net een krak in het opstellen van presentaties. Geef die ene opdracht dan ook uit handen. Het komt je team ten goede, en je hebt zelf al één zorg minder.
Bron en meer tips lezen? Jobat.be
Volg ons