De 5 voordelen van het uitbesteden van je SEO
Je zult niet de eerste ondernemer zijn die denkt dat je gerust zelf een hele SEO campagne op kunt zetten, of er in ieder geval zelf mee te experimenteren. Dit is echter een stuk moeilijker dan het lijkt, en een beetje kennis van zaken is zeker nodig. Daarom is het in de meeste gevallen beter om daar een marketing bureau voor in te schakelen. Daar hebben ze uitgebreide kennis van zaken, en kunnen ze je op meerdere manieren helpen hoger te ranken in Google.
1. Het correct interpreteren van een zoekwoordenonderzoek
Het is op zich niet zo moeilijk om een programma te gebruiken voor een zoekwoordenonderzoek, en daar de voor jou relevante termen mee te onderzoeken. Het is echter behoorlijk ingewikkeld om de resultaten daarvan op correcte wijze te interpreteren. Ga je bijvoorbeeld voor een zoekterm met een heel hoog zoekvolume maar wel veel concurrentie? Of beter voor een uniekere term waar je hoger mee kunt ranken? En welke long tail keywords kun je het beste kiezen? Beter schakel je een SEO expert in voor dit soort beslissingen.
2. Het schrijven van de content
Als de juiste zoektermen eenmaal bepaald zijn moet de content voor je website worden geschreven. Sterke content schrijf je door de zojuist vastgestelde zoektermen met de juiste zoekwoorddichtheid en op precies de juiste plekken te verwerken in de teksten. En dat is moeilijker dan het lijkt. Je wilt een tekst immers niet over optimaliseren voor Google, en hij moet ook nog prettig leesbaar blijven.
3. Het toevoegen van een interne linkstructuur
Natuurlijk is het belangrijk dat je de juiste zoektermen gebruikt in je teksten, maar ook een interne linkstructuur is erg waardevol. Je wilt namelijk niet alleen mensen naar je website trekken, maar ze daar ook zo lang mogelijk houden, niet? Door links naar andere pagina’s/content in je teksten te verwerken stuur je mensen als het ware door je website heen. Je geeft ze suggesties voor content die wellicht ook relevant voor ze is, waardoor ze langere tijd op je website doorbrengen.
4. Het optimaliseren van je website
Wist je dat niet alleen de content, maar ook de technische kant van je website belangrijk is voor je ranking? Je website moet bijvoorbeeld snel laden, logisch in elkaar zitten en elke pagina moet voorzien zijn van een metatitel en -omschrijving. Ook dat zal een SEO expert dan ook voor je verzorgen.
5. Het verhogen van je domein autoriteit
Als je website en content geoptimaliseerd zijn is het zaak aandacht te besteden aan linkbuilding. Daarmee verhoog je de waarde/autoriteit van je website, waardoor je hoger zult ranken in de zoekresultaten van onder andere Google. In principe kun je de basis voor linkbuilding zelf leggen, door bijvoorbeeld bloggers, klanten, leveranciers of nieuwswebsites naar je te laten linken. Dit kost echter veel tijd, en als je echt een hoge domein autoriteit wilt heb je echt hulp nodig bij SEO. Dit is een kwestie van investeren, maar het levert je wel een veel groter bezoekersaantal op.
Volg ons