De nieuwe look and feel van Facebook
Gebruik jij de nieuwe Facebook weergave al? De nieuwe look and feel is een moderner en ook wat minder blauw. In dit artikel hebben we de veranderingen op een rij.
De blauwe balk
De standaard blauwe balk bovenaan is weg; daarvoor in de plaats is er een witte, wat strakkere variant.
De zijbalk
Aan de rechterzijde van de feed staan minder advertenties. Na de update zie je daar herinneringen en je contacten die online zijn met een gedeelte voor Messenger.
Verhalen bekijken
Het is enkel nog mogelijk om verhalen te bekijken. Je kunt dus ook niet meer uitgebreid zoeken, want die bovenste balk is verdwenen. Zodra je op het pijltje klikt om terug te gaan, kan je wel weer profielen opzoeken.
Het FB Logo
Het logo is voortaan rond, blauw met een witte F. En de buttons zijn ook wat groter geworden.
Donkere modus
Het is nu ook mogelijk om een donkere modus weer te geven. Deze optie kan je vinden onder het kopje Account; je ziet daar dan een schakelaar om de Donkere modus in te schakelen.
Er is nu een button onder in het beeldscherm met een plusje (+). Als je daarop klikt, is er meteen de optie om een naam en een bericht te typen. Ook een stuk makkelijker!
Overschakelen naar de nieuwe weergave
Wil je zelf overstappen naar de nieuwe weergave? Dan kan je rechts bovenaan de startpagina klikken op het pijltje en dan klik je op ‘overschakelen naar de nieuwe Facebook’. Terugschakelen kan overigens ook op dezelfde manier…;-)
Let op: Ben je een Mac-gebruiker? Dan is de nieuwe weergave pas later dit jaar beschikbaar. Vanaf het einde van dit jaar wordt de nieuwe weergave standaard ingesteld voor alle gebruikers.
Leestip: wil jij meer interactie op je FB pagina? Lees dan ook deze tips eens door.
Volg ons