Dit zijn de zes persoonlijkheidstypen op de werkvloer
Om een organisatie goed te kunnen aansturen is het belangrijk dat de behoeftes van medewerkers op het gebied van werkplek technologie bekend zijn. Als de juiste technologieën, correct worden geïmplementeerd dan kan de organisatie ook beter omgaan met de nasleep van de COVID-19-pandemie en de nieuwe manieren van werken, aldus onderzoek van techbedrijf Poly. Uit het onderzoek zijn zes profielen van kantoorwerkers naar voren gekomen. In dit artikel vind je de zes belangrijkste
Connected executives zijn technisch onderlegde business drivers die overal naartoe gaan om beslissingen te nemen en problemen op te lossen. Ze gebruiken dagelijks meer video dan welke andere persona dan ook. Omdat ze zo veelzijdig zijn in waar en hoe ze werken, omvatten hun pijnpunten omleidingen, onderbrekingen en onvoorspelbare achtergrondgeluiden. Ze gebruiken meer communicatietools dan welke andere persona dan ook, dus ze moeten op alle apparaten verbonden blijven. In een typische onderneming zou 12% van de werknemers in deze categorie vallen.
Road Warriors zijn altijd onderweg en werken meer dan 50% van de tijd buiten het kantoor. Vanwege hun voortdurend veranderende omgeving, omvatten hun pijnpunten ruis bij oproepen en onbetrouwbare verbindingen. Ze reizen ook licht, dus ze willen oplossingen die zeer draagbaar en gebruiksvriendelijk zijn. Road Warriors rapporteren het hoogste smartphonegebruik in alle persona’s. In een typische onderneming zou 5% van de werknemers in deze categorie vallen.
De flexworker verdeelt de tijd tussen het hoofdkantoor, een thuiskantoor en reizen. Ze innoveren en passen hun communicatiekanalen voortdurend aan. Vanwege frequent werken op afstand en onderweg, zijn pijnpunten onder meer moeite met samenwerken met collega’s en het missen van belangrijke informatie op kantoor. In beweging, zelfs op kantoor, brengen ze 24% van hun tijd door met het verplaatsen van ruimte naar ruimte. De flexwerker moet ‘always-on’ zijn en communiceren via meerdere devices. In een typische onderneming zou 20% van de werknemers in deze categorie vallen.
De Remote collaborator werkt vanuit een thuiskantoor of een extern centrum, heeft de externe werknemer minder mogelijkheden voor persoonlijke vergaderingen en meer uitdagingen voor succesvolle en productieve samenwerking. Thuiswerkers hebben meestal een speciale kantoorruimte en zijn afhankelijk van meerdere apparaten, geïntegreerde communicatie en technologieën om de kloof tussen hen en hun collega’s, collega’s en klanten te overbruggen. In een typische onderneming zou 15% van de werknemers in deze categorie vallen.
De Office Collaborator heeft een kantoorgebaseerde werkstijl, is zeer collaboratief en staat open voor nieuwe technologie. De meerderheid van de personen in deze personagroep beoordeelt videogesprekken als een geprefereerd communicatiekanaal. Omdat veel medewerkers van het kantoor in open kantoorruimtes werken en het grootste deel van de dag aan hun bureau doorbrengen, zijn hun pijnpunten onder meer achtergrondgeluid en constante verstoringen. Ze willen hun communicatie op verschillende apparaten naadloos beheren. De grootste van alle personagroepen, in een typische onderneming zou 27% van de werknemers in deze categorie vallen.
The Office Communicator heeft een meer traditionele werkstijl, voelt de kantoorcommunicator zich het meest op zijn gemak met bekende systemen en apparaten (zoals een bureautelefoon) en voelt hij zich het meest productief op kantoor versus thuis of op andere locaties. Hoewel ze regelmatig in vergaderingen zijn, zijn ze zelden de leider van gesprekken en rapporteren ze de laagste adoptie van video in vergelijking met andere persona’s. Vanwege het hoge percentage tijd dat ze aan communicatie besteden, zijn hun pijnpunten onder meer afgeleid worden door onderbrekingen, achtergrondgeluid en gebrek aan privacy tijdens gesprekken. In een typische onderneming zou 13% van de werknemers in deze categorie vallen.
Bron: Poly.com
Volg ons