Een e-mail afsluiten in het Engels? Zo doe je dat!
Dit artikel gaat over een onderwerp waar veel secretaresses mee te maken hebben: het opstellen van zakelijke e-mails in het Engels. Het kan best lastig zijn om in het Engels – op een professionele en zakelijke manier – aan te geven dat je zo snel mogelijk antwoord zou willen hebben. Dit artikel gaat daarom over afsluitende Engelse zinnen die op maat gemaakt zijn voor de boodschap die je over wilt brengen.
De meest voor de hand liggende manier om een situatie als hierboven beschreven aan te geven is: ‘I look forward to hearing from you!’. Maar kan je deze zin wel in elke situatie gebruiken? Zijn er misschien andere mogelijkheden die beter passen in een specifieke situatie?
Voordelen en Nadelen
De zin ‘I look forward to hearing from you!’ heeft een aantal voordelen. Je geeft ermee aan dat je hoopt een antwoord te ontvangen van degene naar wie je de e-mail toestuurt. Daarnaast is het vriendelijk en iedereen kent de betekenis van deze zin. Deze zin heeft echter ook een aantal nadelen. Door het feit dat de zin zo bekend is, wordt hij sneller over het hoofd gezien bij het lezen van een e-mail. Daarnaast plaats je jezelf als het ware in de ‘wachtende positie’: het balletje ligt bij de ontvanger van de e-mail en jij moet wachten op een antwoord.
Alternatieven
Gezien het aantal nadelen wat de zin ‘I look forward to hearing from you!’ heeft, is het wellicht verstandig om een andere afsluitende variant te kiezen. Ik zet er een aantal voor je op een rij.
- Ga voor actie. Zorg dat jouw woordkeuze in de e-mail ervoor zorgt dat de ontvanger daadwerkelijk actie onderneemt.
‘It would be perfect to discuss my new plan as soon as possible. Would Thursday 3pm work for you?’ - Vraag om feedback. Je kan hierbij zowel om een specifieke datum vragen, of het wat rustiger aanpakken.‘
Would it be possible to send me feedback on this proposal by next Friday? Thank you!’
‘I am eager to hear what you think about the new plan. Could you let me know?’ - Heb je een dringende vraag die écht zo snel mogelijk antwoord nodig heeft, bijvoorbeeld omdat je anders niet verder kunt met je werk? Geef dit dan duidelijk aan op het einde van je e-mail. Pas echter wel op: de onderstaande voorbeelden kunnen in sommige contexten opdringerig overkomen.
‘I appreciate your quick/immediate response.’ - Word je graag op de hoogte gebracht over vorderingen van een bepaald project? Het kan soms lastig zijn om dit aan te geven, al helemaal wanneer je vanuit thuis werkt. Om dit aan te geven kan je je e-mail als volgt afsluiten.
‘Would it be possible for you to keep me informed on this?’
‘It is crucial for me to receive an update on this subject.’ - Ook kan je je e-mail afsluiten op een manier waardoor je collega’s het gevoel hebben dat zij bij jou terecht kunnen met vragen en/of opmerkingen. Dit kan je doen wanneer je na jouw e-mail bijvoorbeeld niet direct een antwoord terugverwacht.‘
Always happy to hear from you!’
‘Contact me if anything is still unclear.’
Volg ons