Een georganiseerd kantoor
Een goed georganiseerd en opgeruimd kantoor zorgt voor productieve medewerkers. Daarnaast creëer je zo ook overzicht waardoor je je administratie en/of andere kantoorspullen sneller kunt vinden. Ontvang je ook klanten op kantoor? Dan straalt een opgeruimd kantoor professionaliteit uit. Reden genoegd dus om het kantoor netjes te houden. Hierbij een paar tips voor een georganiseerd kantoor!
Opruimen met een (afsluitbare) archiefkast
Er zijn verschillende soorten archiefkasten beschikbaar, met of zonder deur. Als je regelmatig klanten op kantoor ontvangt, dan wil je natuurlijk niet dat er allerlei papieren rondslingeren. Een afsluitbare kast is dan geen overbodige luxe. Hoe minder je ziet, hoe overzichtelijke het kantoor wordt. Bij veel kasten is het mogelijk om de schappen (zelf) in hoogte te verstellen. Kies daarbij ook voor een archiefkast die past bij de rest van de meubelen op kantoor. Heb je veel donker gekleurde meubelen? Stem de kleur van de archiefkast daar dan bij af. Zo blijft het kantoor rust uitstralen en ziet het er ook professioneel uit voor klanten.
De inrichting van een vergaderruimte
Met een klant in gesprek gaan in een kantoortuin is niet echt ideaal. Het is daarom fijn om een aparte vergaderruimte op kantoor te hebben. Je kunt de ruimte dan ook gebruiken om vergaderingen te houden met het personeel. En een rustig (verkoop)gesprek aangaan met de klant is dan ook mogelijk. De indeling van de vergaderruimte is daarbij natuurlijk erg belangrijk. De beschikbare ruimte is bepalend voor de omvang van de tafel. Houd daarom ongeveer anderhalve meter vrij tussen de tafel en de muur om te voorkomen dat mensen tegen elkaar aan botsen.
De vergaderruimte is natuurlijk niet compleet zonder bijbehorende vergaderstoelen. Ze moeten comfortabel zitten en passen bij al het andere meubilair. Voor extra sfeer kan je de ruimte ook nog een beetje (extra) aankleden. Kies daarom ook voor een aantal groene planten (groen verbetert ook de productiviteit!) en hang eventueel een schilderij op om de ruimte wat levendiger te maken. Op deze manier voelt een klant zich ook meer op zijn of haar gemak!
Volg ons