Ergernissen tijdens verblijf op hotelkamer
Boekingswebsite HotelGrouper heeft in Nederland onderzoek gedaan onder hotelgasten naar de grootste ergernissen tijdens hun verblijf. Op nummer 1 staat overlast van de buren en op de tweede plek staat de slechte hygiëne van hotelkamers.
“Niet geheel onverwacht,” noemt HotelGrouper het feit dat luidruchtige buren tot de meeste irritatie leiden. 41 procent van de respondenten koos voor de mede-hotelgasten die ruzie maken, te hard praten, met deuren slaan of iets te luid de liefde bedrijven als toppunt van ergernis. Vieze hotelkamers kreeg op een afstandje 15,4 procent van de stemmen – vooral gebrekkige hygiëne in de badkamer stoort gasten. Slechte airconditioning (14,5 procent) neemt plek drie in op de lijst van grootste ergernissen.
In de categorie ‘curieuze minpunten’ noteerde HotelGrouper een gast die zich stoorde aan de geur van het schoonmaakmiddel. Een ander vond het toiletpapier te hard en raadde aan het als schuurpapier te gebruiken. HotelGrouper zegt dat er ook veel positieve reacties kwamen. “Hieruit kunnen we concluderen dat de meeste hotelgasten tevreden zijn over de geleverde service. Hotels voldoen over het algemeen aan de verwachtingen van de gasten.”
HotelGrouper is gespecialiseerd in het boeken van hotelaccommodatie voor groepen, met speciale oplossingen voor zakelijke hotelovernachtingen. De site spreekt over “een volledig nieuw concept” binnen de hotelwereld. “Wij hebben ons als doel gesteld om groepskortingen door te rekenen aan de gast. Hiervoor hebben wij speciale formules bedacht, waardoor je bij extra kamers of overnachtingen een hoger kortingspercentage kunt ontvangen,” zo schrijft HotelGrouper op de eigen site.
Bron: zakenreis.nl
Volg ons