Hoe gaan we straks weer terug naar kantoor?
Veel bedrijven zijn op dit moment aan het nadenken over hoe zij de organisatie vorm gaan geven als de 1,5 meter economie het nieuwe normaal gaat worden. We kunnen straks niet met z’n allen tegelijk op kantoor aankomen. Hoe zou je dit dan wel kunnen inrichten?
Splitsen
Denk eens na of je de afdeling(en) in kunt delen in teams. Een team A en een team B etc. etc… Deze teams kunnen dan afwisselend naar kantoor. Je kunt denken ruimere werktijden, bijvoorbeeld van 7.00 tot 12.00 uur en van 12.30 uur tot 18.30 uur. Mensen zouden daarbij dan ook een aantal uurtjes thuis kunnen werken om bijvoorbeeld de administratie of de e-mail te verwerken. Wissel de dagen per team ook eens af om wat meer variatie te krijgen.
Slim werken
Thuiswerkers hebben de vele mogelijkheden van videobellen nu wel ontdekt. En trendwatchers voorstellen ook al dat thuiswerken vanaf nu echt normaal gaat worden… Laten we daar dan ook slim gebruik van blijven maken en vooral zo doorgaan.
Leestip: een online meeting opzetten met Zoom doe je zo!
Questions and answers
Veel werknemers maken zich zorgen over hun baan. Probeer een (interne) organisatiecrisis te voorkomen door transparant te blijven. Een idee kan zijn om een lijst met veelvoorkomende vragen en antwoorden lijst op te stellen. Deze lijst kun je aan iedereen rondmailen en/of op het intranet plaatsen. Zo voorkom je de extra druk op de afdeling HR en blijf je betrokken bij het wel en wee van de medewerkers.
Bron en meer tips lezen? Facto.nl
Volg ons