Hoe te reageren op een positieve of negatieve reactie op je Social Media bericht?
Heb jij als secretaresse van jouw organisatie het beheer van de Social Mediakanalen als takenpakket en heb je een positieve of negatieve reactie onder je bericht gekregen? Dan ontvang je hierbij een paar tips om hier op een goede manier op te reageren.
De vorige keer heb ik het met jullie gehad over Mens + Resultaat = beleving en emotie. Heb je het al geprobeerd? Als het goed is heb je nu meer interactie op je posts.
Maar hoe nu op de juiste manier reageren.
Hier een paar tips:
- Elke positief antwoord beloon je met een LIKE vanuit je organisatie. Dit is heel krachtig! Ga maar na dat iemand die moeite heeft gedaan om te reageren en daar een ‘dank je wel’ voor krijgt in een vorm van een LIKE.
- En als het echt een goed antwoord is waar je wat mee kan dan reageer je ook op zijn of haar reactie.
- Als je een negatief antwoord krijgt over de dienstverlening van de organisatie gaat dan is mijn advies om te reageren dat je gaat kijken hoe je dit gaat oplossen en geef aan dat je na 48 uur bij hem terug komt. Vaak is het verstandig om als je het antwoord hebt meteen terug te reageren en het liefst binnen 24 uur. Dan ziet de degene die een klacht heeft (en de rest die meeleest) dat je er werk van gemaakt hebt.
- Als je een negatief antwoord krijgt waar je niks mee kan, dan kan je die reactie op ‘verborgen’ zetten. Als je met je cursor rechts van het antwoord gaat staan, zie je 3 puntjes, daar moet je op klikken en kan je dat specifieke antwoord op ‘verbergen’ zetten. Overigens werkt dit ook op je mobiel. Let op: alleen de ‘vrienden’ blijven dit antwoord wel zien en alleen zij kunnen nog reageren. Als dat zo is, dan moet je ook die reactie op ‘verborgen’ zetten.
Wil je nog meer inspiratie? In de workshops van desocialmediatraining.nl geef ik nog veel meer tips. Deze tips illustreer ik met voorbeelden van Social Mediaberichten voor jouw bedrijf. Dat spreekt aan en leidt tot nog meer inzicht en creativiteit.
Volg ons