Kerstpakketten: 4,5 miljoen keer blijk van waardering
Eind december worden 4,5 miljoen werknemers blij gemaakt met een kerstpakket. Dat verwacht het Voorlichtingsbureau Kerstpakketten. De omzet van de sector wordt geraamd op 200 miljoen euro. Hiermee stabiliseert de totaalmarkt zich op het niveau van vorig jaar.
De gemiddelde waarde van het kerstpakket bedraagt 42 euro. 75% van het aantal kerstpakketten bestaat uit een traditioneel pakket. 25% van de kerstpakketten is een zogenaamd “eigen keuze pakket”. Het kerstpakket is en blijft favoriet bij Nederlanders. Uit een peiling op www.infokerstpakket.nl, de website van het Voorlichtingsbureau Kerstpakketten, geeft 92% van de respondenten aan dat het kerstpakket van werkgevers aan werknemers een goede traditie is die zeker in stand gehouden moet worden.
Oer-Hollandse thema’s zijn populair. Bovendien wordt het kerstpakket dit jaar meer dan ooit bevloed door maatschappelijke ontwikkelingen. Een bruikbare inhoud staat centraal. Duurzaamheid gaat een steeds grotere rol spelen. Net als pakketten waarmee een goed doel wordt ondersteund. Dit sluit aan bij de traditionele kerstgedachte. De goed gevulde doos of mand wordt meer dan ooit gevuld met luxueuze etenswaren, precies zoals het kerstpakket destijds is bedoeld.
Bron: Stichting Voorlichtingsbureau Kerstpakketten
Volg ons