Kies voor herbruikbare kantoorartikelen
Als secretaresse of managementassistent ben je vaak een duizendpoot: agendabeheer, vergaderingen voorbereiden en notuleren en je baas herinneren aan verjaardagen van medewerkers zijn nog maar een klein gedeelte van je taakomschrijving. Ben jij ook verantwoordelijk voor de inkoop van kantoorartikelen? Natuurlijk is je manager blij als je hiermee bespaart, maar je kunt ook kijken naar de duurzaamheid. Wordt er binnen je bedrijf veel aandacht besteed aan het milieu en duurzaamheid, dan kun je bijvoorbeeld denken aan kantoorartikelen van milieuvriendelijke materialen. Soms kun je ook beter iets meer besteden aan artikelen die je nog kunt hergebruiken, dan aan zaken die na een keer gebruik de prullenbak ingaan. Hieronder vind je een aantal voorbeelden van handige artikelen die meerdere malen te gebruiken zijn.
Organizers in plaats van agenda’s
Belangrijk om altijd weer tijdig aan het eind van het jaar nieuwe agenda’s voor het komende jaar te bestellen, zodat verkopers of andere medewerkers in de buitendienst rustig hun afspraken voor het volgende jaar kunnen plannen. Nog steeds werken er immers veel mensen liever met een fysieke agenda dan een digitale. Heb je al eens gedacht aan de aanschaf van organizers in plaats van agenda’s? Organizers hoeven niet in hun geheel vervangen te worden ieder jaar, er hoeft alleen nieuwe inhoud voor besteld te worden. Organizers hebben vaak nog een chiquere uitstraling dan agenda’s ook, en zijn tevens gelijk handig om visitekaartjes in te bewaren.
Naambadges hergebruiken voor nieuwe medewerkers
Draagt het personeel in jullie bedrijf direct contact met klanten heeft, een naambadge? Deze heeft als voordeel dat klanten gemakkelijker contact maken, bijvoorbeeld als ze een vraag hebben. Met veel personeelswisselingen is het wel zo duurzaam om te werken met herbruikbare naambadges. Je kunt ze eenvoudig zelf bedrukken zodat niet voor iedere nieuwe medewerker een nieuw naamplaatje besteld hoeft te worden. Ook erg gemakkelijk voor beurzen en congressen overigens!
Slim marketinginstrumenten meerdere malen gebruiken
Bij sommige bedrijven vallen artikelen die ten behoeve van marketing worden besteld ook onder kantoorartikelen. Denk hierbij maar eens aan vlaggen of spandoeken voor beurzen en evenementen, of bedrijfskleding voor medewerkers die het bedrijf representeren op dit soort gelegenheden. Natuurlijk mooi als je altijd weer kunt opvallen, maar het scheelt aanzienlijk in kosten door te kiezen voor een meer algemene bedrukking en het noemen van specifieke events en jaartallen te vermijden. Zo kunnen de artikelen jaren mee!
Tweedehands kantoorartikelen inkopen
Met een breder perspectief op de term ‘hergebruik’, kun je het naast herbruikbare artikelen ook hebben over de aanschaf van tweedehands items. Denk hierbij maar eens aan bureaus, bureaustoelen en printers. Dingen die vaak erg degelijk gemaakt worden voor dagelijks intensief gebruik en nieuw erg prijzig zijn, maar door faillissementen en nieuwe kantoorinrichtingen vaak een stuk goedkoper te koop staan terwijl ze nog jaren mee kunnen gaan.
Volg ons