Liken of Sharen? Wat is het verschil?
Op verschillende Social Media platforms vind je de knop Liken (Vind ik leuk) en/of Sharen (Delen). Wat is nu precies het verschil?
- Met de knop Liken kun je met één klik een link naar je eigen tijdlijn en het nieuwsoverzicht delen.
- Met de knop Delen kun je het bericht iets persoonlijks meegeven voordat je het deelt. Verder kun je bij het Delen van een bericht ook het publiek kiezen (en bij een Like kan dat niet) waarvoor je het bericht wilt plaatsen, alleen vrienden of voor iedereen openbaar.
- Wanneer je een post op LinkedIn gaat Liken, dan zal de post in de timeline van je connecties (en volgers) verschijnen met de melding erbij “<je eigen naam> √ Likes this”.
- Als je de post op LinkedIn ook gaat Sharen, dan kun je er, net als bij Facebook, een persoonlijke touch bijzetten, zodat je netwerk er ook op kan reageren en het dan ook weer apart kan Liken. Je connecties (en die van de deler) krijgen vervolgens de melding vanuit LinkedIn “YOUR NETWORK IS TALKING ABOUT”. Als het dus een update van het bedrijf is waar je werkt, dan kun je het beste de update Liken en delen! voor het grootste bereik…
Ben je op zoek naar meer Facebook tips? Bekijk dan ook dit artikel eens met daarin 5 handige tips voor Facebook.
Liever meer lezen over LinkedIn? Bekijk dan het artikel “LinkedIn tips die je nog niet wist…of die je nog niet gebruikt?!”
Volg ons