Ongeschreven kantoorwetten
“Niets maakt zo productief als de laatste minuut” of “De klant is geen koning, maar dictator”. In dit artikel hebben we 10 opvallende ongeschreven kantoorregels op een rijtje gezet.
We halen onze inspiratie uit ‘Murphy voor managers’ van Gerd de Ley, waarin hij 999 uitspraken van ondernemers, filosofen of andere bekenden opsomt.
- Een vriendschap gebaseerd op zaken, is beter dan zaken gebaseerd op vriendschap.
(John Rockefeller, Amerikaans zakenman) - Hoe pretentieuzer de naam van de firma, hoe kleiner de organisatie.
(Harvey Nusbaum, Amerikaans danser) - Wie veel werkt, maakt veel fouten. Wie niet werkt, maakt geen fouten. Wie geen fouten maakt, wordt bevorderd.
(Peter Darbo, Vlaams aforist) - Zakelijke mogelijkheden zijn als bussen, er komt altijd wel een andere.
(Richard Branson, Brits zakenman) - Er zijn geen slechte werknemers, er zijn alleen slechte managers.
(T.S. Lin, Amerikaans zakenman) - Achter ieder succesvolle man staat een uitgeputte vrouw.
(Suzanne Mary Fairbarn, echtgenote van Schotse politicus) - Waar veel dossiers en papieren liggen, wordt niet gewerkt.
(Hugo Claus, Vlaamse auteur) - Wie niet minstens één keer in zijn carrière wordt ontslagen, heeft niet genoeg risico’s genomen.
(Robert Frost, Amerikaans dichter) - Er is geen enkel verband tussen inspanning en kwaliteit.
(Harry Mulisch, Nederlands auteur) - Heel wat mannen hebben hun succes te danken aan hun eerste vrouw, en hun tweede vrouw aan hun succes.
(Jim Backus, Amerikaans auteur)
Bron: Meer lezen? Het hele artikel lees je op Markmagazine.be
Het boek -> Murphy voor managers van Gerd de Ley kun je bestellen bij Haystack, ISBN: 9789461261557.
Volg ons