Snel en makkelijk een goede Bedrijfspagina opzetten
Een Bedrijfspagina (Company Page of Page, zoals LinkedIn ze sinds kort noemt) is altijd een goed idee. Je zet hem snel en makkelijk op en kunt er daarna veel vruchten van plukken. Gevuld met een goede tekst, voorzien van de juiste zoekwoorden, zorgt een Bedrijfspagina voor een betere vindbaarheid en is het een geweldig instrument om je bedrijf niet alleen beter zichtbaar te maken, maar ook te bouwen aan een sterk (werkgevers-)imago. Bovendien kan het je helpen om aan nieuwe medewerkers te komen, bijvoorbeeld door er vacatures op te posten. Ook staat het vele malenprofessioneler als de collega`s in hun profiel het logo van jullie bedrijf bij hun werkervaring hebben staan in plaats van een afbeelding van een grijs gebouw.
Kortom, de moeite waard.
Bedrijfspagina aanmaken
De Bedrijfspagina aanmaken doe je via de Menuknop Work/ Werk. Als je die uitklapt kun je onderaan kiezen voor ‘Create a Company Page’/ ‘Bedrijfspagina maken’. Om een Bedrijfspagina aan te kunnen maken moet je een persoonlijk LinkedIn-profiel met een geverifieerd e-mailadres en minimaal 10 connecties hebben. Bovendien moet je met een vinkje bevestigen dat je gerechtigd bent om voor het bedrijf een pagina aan te maken.
LinkedIn laat je eerst kiezen voor welk type bedrijf je een pagina aan wilt maken:
- Klein bedrijf (tot 200 medewerkers)
- Midden tot groot bedrijf (vanaf 200 medewerkers)
- Showcasepagina (dit is een subpagina die onder een Bedrijfspagina hangt, bijvoorbeeld over een merk of een specifiek product)
- Onderwijsinstelling (voor school of universiteit)
Benodigde informatie
Als je die keuze gemaakt hebt kom je op een pagina waarop je de gegevens van je bedrijf moet invullen:
- De naam van het bedrijf
- De URL naar de LinkedIn Bedrijfspagina (LinkedIn stelt op basis van de naam van je bedrijf automatisch een URL voor, maar als je wilt kun je die nog aanpassen. Natuurlijk moet de URL wel beschikbaar zijn.)
- URL website
- Bedrijfstak
- Bedrijfsgrootte
- Soort Bedrijf
- Slogan/ tagline
Tot slot kun je het logo uploaden. LinkedIn adviseert een minimaal formaat van 300 x 300 pixels (vierkant). Zorg dan ook dat je je logo vierkant opmaakt (of op laat maken) en upload, anders valt er een deel weg.
Met de knop ‘Create page’/ ‘Pagina maken’ maak je de pagina aan.
Publiceren
Na het aanmaken van de pagina kom je direct op je nieuwe Bedrijfspagina en kun je hem verder gaan vullen. Je kunt hem visueel aantrekkelijk maken door, naast je logo, een achtergrondafbeelding toe te voegen (1536 x 768 pixels), bijvoorbeeld van jullie productselectie of het team.
Als je bij het aanmaken nog geen slogan/ tagline hebt toegevoegd kun je dat hier alsnog doen.
Ook kun je een actiebutton toevoegen met daarin de tekst ‘Inschrijven’, ‘Lid worden’, ‘Meer informatie’, ‘Neem contact met ons op’ of ‘Website bezoeken’ met een bijpassende URL.
Tot slot voeg je de locatie(s) van je bedrijf toe, zodat bezoekers die makkelijk kunnen vinden.
Pas als je een Bedrijfsbeschrijving (250-2.000 tekens) en de URL van je bedrijfswebsite hebt ingevuld is je Bedrijfspagina gepubliceerd en dus ook zichtbaar voor anderen.
En dan?
Als de pagina is aangemaakt en gepubliceerd kun je al je collega`s er op gaan wijzen en hen vragen hun Werkervaring bij jullie bedrijf te koppelen aan jullie nieuwe pagina. Dit doen ze door:
- Naar hun persoonlijke profiel te gaan;
- Op het potloodje rechts naast de betreffende Werkervaring te klikken;
- De ongekoppelde bedrijfsnaam (deels) weg te halen;
- De Bedrijfsnaam (zoals je hem aan de pagina hebt gegeven) rustig te beginnen in te typen;
- Even te wachten totdat LinkedIn de pagina toont (uitklapbalk met mogelijke opties)
- De juiste optie/ bedrijfspagina aan te klikken;
- De Werkervaring op te slaan met de blauwe knop ‘Opslaan’ rechts onderaan het veld.
Succes!
Geschreven door Amanda Hendriks
Ik ben Amanda Hendriks en ik help bedrijven LinkedIn te gebruiken om professioneel online zichtbaar te zijn. Die zichtbaarheid kan toegespitst worden op het vinden en binden van klanten, maar ook gericht zijn op het opbouwen van werkgeversimago en het aantrekken van nieuwe medewerkers. Mijn trajecten en trainingen kenmerken zich door een doordachte mix van strategie en praktische kennis en tips en zijn altijd volledig op maat voor jouw bedrijf. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als incompany groepstrainingen.
Meer weten? Bel of mail me gerust via 06-50217686 of amanda@linkjeklant.nl
Beste Amanda, dank je wel voor deze waardevolle informatie. Wat adviseer jij als het ‘soort bedrijf’ niet invulbaar is met de gegeven opties van LinkedIN? Nu maar ‘Management Consulting’ ingevoerd terwijl wij een bedrijf zijn die PA diensten levert. Heb jij een advies?
Dank je wel.
NK
Hai NK, ja dat blijft een uitdaging. Kies degene die het beste past. Je ‘soort bedrijf’ heeft vooral invloed op hoe jij getarget wordt in adverteren en bij zoekopdrachten die werken met die term. Maar dit kun je prima compenseren met goede trefwoorden in de rest van je teksten.
Hi Amanda, wat goed om te lezen. Dan pakken we het weer verder op vanaf hier. Dank je wel! Lees graag je tips. Super handig. Hartelijke groet NK
Heel graag gedaan!