Tips om aardig(er) te zijn op je werk
Vraag je weleens iets persoonlijks aan je collega, en heb je überhaupt weleens iets met je collega besproken dat niet werk-gerelateerd is? Als je omgang met mensen op werk negatief is, kan dit slechte invloed hebben op de sfeer en indirect ook op de prestaties die je levert.
Draag bij aan je dagelijkse geluksmomentjes en volg deze tips om een positieve sfeer te maken.
Interesse tonen
Als je op je werk zit lijkt het soms alsof je in een andere tijdzone zit, maar jij en je collega’s hebben ook levens buiten werk. Vraag eens wat je collega in het weekend heeft gedaan, of interesseer je in hobby’s en interesses. Je hoeft echt niet mega diep op een onderwerp in te gaan, maar hiermee laat je wel zien dat je aardig wil zijn en interesse toont. When did small talk ever do anyone harm?
Lunch
Iedereen heeft op gegeven moment wel eten nodig, dus waarom zou jij in je uppie gaan zitten als dat ook gezellig met iemand erbij kan. Etenstijd is de perfecte mogelijkheid om iemand beter te leren kennen.
Koffie
Ga je weleens het kantoor uit om een drankje voor jezelf te halen? Denk eens aan de mensen om je heen en vraag of iemand anders ook iets wil. Nog leuker: neem iets lekkers mee als verrassing. Iedereen zit net zoals jij de hele dag in een kantoor dat aanvoelt als een sauna te tikken achter een computer, elk extraatje is een groot lichtpunt!
Complimenten
Je hoeft echt niet een slijmbal uit te gaan hangen, maar af en toe je collega’s wijzen op iets positiefs is nooit verkeerd. Vaak voelen mensen zich ondergewaardeerd op werk, en niks werkt zo demotiverend als niet geloven in wat je doet. Laat het eens merken als iemand een mooi resultaat levert, leuke schoenen aan heeft of een goed idee heeft bedacht. Jij haalt er een goed gevoel uit en je collega ook.
Meer tips lezen? Bekijk dan meer geluksmomentjes…
Bron: dutchcowgirls.nl
Volg ons