Transavia wil meer zakenreizigers
Vliegmaatschappij Transavia wil meer zakenreizigers gaan bedienen. Het vluchtschema en de tariefstructuur worden daarop aangepast. Boekings- en betalingskosten worden afgeschaft.
Dit heeft Transavia, onderdeel van Air France KLM Groep recent bekendgemaakt bij de presentatie van de winterdienstregeling. De capaciteit wordt met 80.000 stoelen uitgebreid. De vliegfrequentie op diverse Europese bestemmingen gaat omhoog.
Uit de presentatie blijkt dat de luchtvaartmaatschappij zich actiever op de zakelijke markt wil richten. Tot nu toe bestaat 11% van de passagiers uit zakenmensen. Daar hoeft de maatschappij niets voor te doen: die boekingen komen spontaan binnen. Met marketinginspanningen kan dit aandeel stijgen naar 20%, zo heeft directeur Mattijs ten Brink in januari verklaard.
Nieuwe producten en diensten
De aangepaste strategie gaat gepaard met nieuwe producten en diensten. Zo wordt een nieuwe, driedelige tariefstructuur geïntroduceerd, bestaande uit Basic, Plus en Max. Tegelijk worden boekings- en betalingskosten geschrapt. Dit gebeurt om de prijzen scherp en transparant te maken, zo stelt Roy Scheerder, commercieel directeur van Transavia.
Volg ons