Versterk je “merk” tijdens je welverdiende (Kerst)vakantie…
Terwijl jij straks volop geniet van jouw kerstvakantie, kun je keihard werken aan jouw eigen “merk”. Gewoon, door nu een out of office-reply op te stellen die persoonlijk, servicegericht en daardoor merk versterkend is. Hoe je doet? Check onderstaande tips.
Vertel wat wel kan
In plaats te vertellen wat er niet kan, benadruk wat er wél kan. Wees servicegericht en help de ontvanger verder voor zover mogelijk. Vermeld daarom altijd de naam én de contactgegevens van een collega die wél bereikbaar is en de ontvanger van je out of office-reply wél van dienst kan zijn.
Dus ga niet voor:
Van … tot … ben ik niet aanwezig. Mijn mail wordt niet gelezen. Ik zal uw e-mail beantwoorden zodra ik terug ben.
maar kies bijvoorbeeld voor:
Op … ben ik terug van vakantie en lees ik graag jouw e-mail. Heb je een vraag die niet kan wachten op een antwoord? Mijn collega < naam collega > helpt je graag. Je kunt haar bereiken via …
Een persoonlijke tintje
Ook aan een automatisch verzonden out of office-reply kun je een persoonlijk tintje geven. Denk aan het vermelden van de reden van je afwezigheid, je vakantiebestemming of een persoonlijke afsluiting i.p.v. het standaard ‘Met vriendelijke groet’. Wat voor een tintje je exact toevoegt aan je out of office-reply, kun je zelf het beste bepalen. Jij weet wie je doelgroep is en wat wel of juist niet passend is voor dit bericht. enkel voorbeelden hoe je jouw afwezigheidsmelding kunt personaliseren:
‘Elk voordeel heeft z’n nadeel: terwijl ik geniet van mijn vakantie in Zuid-Frankrijk kan ik jouw bericht niet lezen. Op 13 augustus zit ik weer achter het toetsenbord en beantwoord ik jouw bericht graag.’
‘Mijn leven bestaat op dit moment vooral uit het vullen, verslepen en weer uitpakken van verhuisdozen. Ik verruil namelijk mijn oude woonplaats voor een huis dichter bij het kantoor. Alle verhuisperikelen hebben als gevolg dat ik mijn mail minder frequent lees. Vanaf … zijn alle verhuisdozen uitgepakt en beantwoord ik graag je e-mail.’
Bron en meer tips lezen kan via voortekst.nl
Volg ons