Waar een goede flyer aan moet voldoen
Flyers verspreiden is nog steeds een ongekend populaire manier om reclame te maken voor onder andere evenementen. Dat is niet voor niets, want met een redelijk klein budget kun je gemakkelijk en snel een heel groot publiek bereiken. Het succes van een flyercampagne is afhankelijk van verschillende factoren, maar de meest belangrijke factor is dat de informatie op je flyer compleet is. Daarom wordt in dit artikel uitgelegd waar een goede flyer aan moet voldoen.
Uit welke inhoud een goede flyers bestaat
Een goede flyer maakt duidelijk over het hoe, wat, waar en waarom. Deze voorkomt dat mensen vragen hebben en/of er onduidelijkheden zijn over het event. Hieronder hebben we op een rijtje gezet welke inhoud je flyer zou moeten bevatten:
- Waarom potentiële bezoekers geïnteresseerd zouden moeten zijn in het bijwonen van het evenement.
- Een kort overzicht van de belangrijkste onderwerpen die tijdens het evenement aan bod komen. Dit kan gaan over artiesten die optreden, belangrijke sprekers, paneldiscussies, workshops, enz.
- Bijzonderheden of unieke aspecten van uw evenement. Bijvoorbeeld, als u een beroemde Keynote spreker hebt gepland, is dit de plaats om dat te vermelden.
- Alle details over hoe bezoekers zich kunnen registreren en/of een kaartje kunnen kopen voor het evenement, bijvoorbeeld door een link (of QR-code) naar een online registratiesysteem op de flyer te vermelden. Je wilt het aanmelden, registreren en/of het bemachtigen van tickets zo gemakkelijk mogelijk maken!
- Links naar de website van de organisatie of het evenement, of andere bronnen die meer informatie kunnen geven over het evenement (bijv. social media kanalen).
- Belangrijke deadlines of beperkte plaatsen voor deelname. Ook dit soort informatie hoort op een flyer thuis. Juist door te communiceren dat er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar is, creëer je urgentie.
- Contactgegevens voor vragen en/of onduidelijkheden over het evenement. Denk aan een e-mailadres, telefoonnummer en/of online contactformulier.
Vergeet ook niet om foto’s en/of illustraties toe te voegen aan je flyerontwerp. Deze maken het evenement visueel aantrekkelijk en geven de mogelijkheid een sfeerbeeld te creëren van het event. Dit met als doel een indruk te geven van wat men kan verwachten van een bezoek aan het event. Dit moet uiteraard enthousiasmeren.
De hoeveelheid tekst en foto’s/illustraties kunnen het beste in balans zijn. Te veel tekst, maakt een flyer onoverzichtelijk en de kans is groter dat mensen niet alle informatie lezen. Te veel foto’s laten daarentegen weinig ruimte over voor alle informatie. Zorg ervoor dat de tekst kort en krachtig wordt neergezet en dat de foto’s de tekst aanvullen waar nodig, zo ben je verzekerd van een ultieme flyer.
Zo laat jij je flyer opvallen
Is je flyer compleet? Dan is een volgende stap om na te denken over de manier waarop je de flyers wilt laten drukken. Op het gebied van flyers drukken is namelijk ontzettend veel mogelijk. Door ook hier de nodige aandacht aan te besteden kun jij je flyers extra op laten vallen. Denk bijvoorbeeld aan een bijzonder papiersoort met een structuurtje, flyers in een unieke vorm gesneden of een flyer voorzien van een exclusieve afwerking als foliedruk. Juist door niet voor standaard te gaan speel jij je event helemaal in de picture. Kies er ook zeker voor om een professioneel bedrijf op het gebied van drukwerk in te schakelen i.p.v. zelf de flyers te drukken.
Volg ons