Secretaresse van de maand: Willy van Putten
De secretaresse van deze maand is Willy van Putten. Zij is 48 jaar en woonachtig in Vinkeveen. Willy heeft jarenlang op de klantenservice gewerkt van een internationaal bedrijf in Coatings en heeft in 2012 (na reorganisatie) een management assistente opleiding gedaan van Schoevers via de LOI. In 2014 heeft ze haar eigen bedrijf, Wvsofficesupport opgezet om meer ervaring op te doen. In het bijzonder voor het notuleren en bedrijven hiervoor een factuur te kunnen sturen.
Daarnaast is Willy in 2015 aan het werk gegaan via het uitzendbureau als project assistente voor een samenwerkingsverband van drie gemeenten en is vanaf april 2016 via datzelfde uitzendbureau in dienst bij de gemeente Wijdemeren als team assistent voor de afdeling beleid van het sociaal domein.
Wij vroegen Willy wat haar nieuwe baan zo speciaal maakt.
Willy, welke werkzaamheden doe je zoal?
- Ik geef ondersteuning aan de manager van het sociaal domein, de leidinggevende van de afdeling beleid en de medewerkers en notuleer wekelijks het Portefeuillehouders overleg met de wethouders die verantwoordelijk zijn voor dit domein en tevens het Clusteroverleg van de afdeling beleid. Ook ondersteun ik de collega’s bij het organiseren van (interne) bijeenkomsten en conferenties voor de inwoners. Tevens ben ik content manager van een website voor sociale projecten en ondersteun ik mijn oudere collega’s bij het werken met Word of Excel.
Wat vind je zo leuk aan deze baan?
Ik vind het fijn om werk te doen, dat goed bij mij past. Het regelen, organiseren en ondersteunen van anderen is echt mijn ding. Verder is mijn functie erg afwisselend en leer ik erg veel van deze nieuwe omgeving, de gemeente. Ik mag mezelf ontwikkelen en voel me gewaardeerd. Meestal werk ik op het gemeentehuis, soms op locatie (bij bijeenkomsten), maar ook regelmatig thuis. Doordat er veel veranderd is in gemeenteland op het gebied van sociaal domein zijn er veel taken die opgepakt moeten worden. Vooral op het gebied van communicatie naar de inwoners en de koppeling met Sociale Media is iets wat ik ook erg leuk vind.
Wat is volgens jou de belangrijkste trend in het secretaressevak?
Ik denk dat het op afstand werken, of zoals anderen het noemen, Het Nieuwe Werken, online tools gebruiken en sociale media de dingen zijn van de toekomst. Daarnaast is het belangrijk om bij te blijven, jezelf te blijven ontwikkelen en mee te gaan met de techniek die we nu hebben om ons werk te doen. Zelf heb ik begin dit jaar een opleiding Virtual Assistant gedaan. Ik had even geen werk en dacht het is nooit weg om weer even iets nieuws te leren. Ook daar zie ik nog veel mogelijkheden en tools die je kunt gebruiken om je werk nog beter, sneller en efficiënter te doen. Ook zie ik een proactievere rol voor de secretaresse bij het assisteren van manager(s) en het meedenken en ondersteunen van afdelingen en werkprocessen bij verandertrajecten.
Kortom, ik zie het vak meer naar een management ondersteunende functie gaan, die al dan niet virtueel aanwezig is voor de manager, het team en andere collega’s.
Volg ons