De meest gemaakte fouten op LinkedIn
LinkedIn is vandaag de dag het nummer 1 social media platform voor professionals. Toch maken veel professionals en ondernemers regelmatig fouten op LinkedIn. In dit artikel de Nederlandse samenvatting van de blog van Tom Searcy over de 7 meest gemaakte fouten op LinkedIn.
Je gebruikt het alleen als je een nieuwe baan of opdracht nodig hebt
Je ziet opeens iemand van je connecties na een lange tijd actief worden, en updates plaatsen. Sommigen zetten het zelfs continue letterlijk in hun updates: ‘beschikbaar’, of op zoek naar een nieuwe uitdaging’ etc. Het is beter om regelmatig je profiel en connecties te updaten. Op deze manier laat je jezelf alleen zien als je mensen nodig hebt.
Je profiel is onvolledig
Een veel gemaakte fout die nog steeds veel opduikt. Je profiel is niet volledig of bijna helemaal niet ingevuld. Ook is je profiel niet geoptimaliseerd voor de zoekmachines. Op deze manier ben je niet eens goed vindbaar voor je potentiële opdrachtgevers!
Je bent niet lid van de juiste groepen
Er zijn werkelijk waar wel duizenden groepen op LinkedIn. Maar welke zijn nou echt relevant voor jou en je bedrijf? Maak keuzes die aansluiten bij jouw beroepsgroep, branche of interesse.
Je deelt geen waardevolle content
Als je een goed blog of artikel tegenkomt, hoe vaak deel je deze in een groep of in de LinkedIn feed? Deel de waardevolle content die je tegenkomt met je branchegenoten of klanten, op deze manier lok je discussie uit en ben je een interessant persoon binnen je branche op LinkedIn (expert status).
Je bouwt je connecties niet uit
Nogmaals, wacht niet tot je iets nodig hebt van een ander. Voeg continue mensen toe waarmee je ook echt gewerkt hebt, of kent. Zorg voor referenties en geef ook referenties, bouw dus echt aan een actief professioneel netwerk.
Je maakt geen gebruik van ‘LinkedIn Answers’
Via ‘LinkedIn Answers’ heb je nog een mogelijkheid om op een nuttige manier je expertise en waarde te laten zien. Mensen stellen vragen en jij kunt als je iets van het onderwerp weet, er een antwoord op geven en jezelf zo in de kijker spelen. Je kunt eventueel gaan linken naar content die je antwoord ondersteunt. Het voordeel van deze sectie, is dat dit onderdeel steeds weer bezocht wordt door mensen met dezelfde vragen. Op deze manier kan je antwoord zelfs een jaar laten nog een lead opleveren.
Je hebt je werknemers niet enthousiast gemaakt om ook LinkedIn te gaan gebruiken
Je kunt natuurlijk niet van je werknemers eisen dat ze ook LinkedIn gaan gebruiken, maar juist omdat LinkedIn zich richt op professionele individuele connecties, kun je het belang voor de werknemers zelf benadrukken. De kracht dat meerdere mensen van je bedrijf op LinkedIn zitten is dat het bereik en het netwerk van het bedrijf gelijk een stuk groter is geworden.
Volg ons