LinkedIn: worden jouw connectieverzoeken geaccepteerd?
Accepteer jij alle connectieverzoeken op LinkedIn of alleen de verzoeken van personen waarmee je persoonlijk kennis hebt gemaakt?
Hierbij 4 tips om te zorgen dat jouw connectieverzoeken geaccepteerd worden.
Personaliseer je connectieverzoek
Als je een connectieverzoek stuurt, dan stelt LinkedIn een standaard tekst als uitnodiging voor. Je kunt deze tekst het beste personaliseren. Refereer bijvoorbeeld naar de bijeenkomst waar jullie elkaar hebben gesproken. De persoon in kwestie zal je verzoek eerder accepteren.
Commerciële boodschap
Schrijf nooit een commerciële boodschap in je connectieverzoek, want dit kan als spam worden ervaren door de ontvanger.
Profielfoto
Ik wil graag weten met wie ik ga “linken”. Jij toch ook? Upload daarom altijd een foto van jezelf. Een logo van de organisatie waar je werkt is ook geen goed idee, onpersoonlijk. Daar komt bij, als je als LinkedIn gebruiker niet eens de moeite neemt om een profielfoto te uploaden, welke moeite doe je dan om waarde toe te voegen aan je netwerk?
Onvolledig profiel
Het nodig ook niet uit om met iemand te linken waarvan het profiel slecht is ingevuld. Laat zien wie je bent (foto), wat je expertise is en waarom het voor je netwerk aantrekkelijk is om jou op te nemen in hun netwerk.
Heb jij nog meer tips? We horen ze graag!
Laat je tip achter via heet reactieformulier onder dit artikel.
Volg ons