Vier essentiële onderdelen voor je summary op LinkedIn
LinkedIn is hét sociale netwerk dat zich richt op zowel werkend als werkzoekend Nederland, en natuurlijk ook van de rest van de wereld. Het is dé manier om jezelf te promoten. Of je nu een baan zoekt of alleen wilt netwerken. Belangrijk hierbij is wel dat je account er aantrekkelijk uitziet.
Het is immers de bedoeling dat mensen jouw LinkedIn-pagina ook echt gaan lezen. Het eerste dat mensen vaak lezen, is je summary. Een summary is een samenvatting van jouw leven. In dit artikel vindt je enkele onderdelen die altijd in je summary moeten voorkomen. Zo ben je er zeker van dat jouw summary compleet is en dat het datgene doet waarvoor het bedoeld is, namelijk laten zien wie je bent.
1. Ervaring
Allereerst is het belangrijk dat je aangeeft wat je in het verleden allemaal hebt gedaan. Zo kan men zien waar je allemaal ervaring in hebt en hoeveel. Beschrijf dit op een duidelijke en compacte manier, zodat lezers een beeld krijgen van wat je hebt gedaan.
2. Wat doe je nu?
Na je ervaring uit het verleden, is het tijd om aan te geven wat voor functie je op dit moment uitoefent. Geef aan waar je werkt en waar jouw functie uit bestaat. Noem bijvoorbeeld enkele voorbeelden van jouw dagelijkse werkzaamheden.
3. Informatie over je eigen bedrijf of werkgever
Heb je een eigen bedrijf? Vermeld dan wat voor soort bedrijf je hebt en waar je bedrijf voor staat. Dit kun je bijvoorbeeld doen door de missie en visie van je bedrijf te vermelden. Daarnaast vertel je wat de dagelijkse bezigheden van jouw bedrijf zijn.
Ben je als secretaresse ergens in dienst? Ook dan kun je informatie verstrekken over het bedrijf waar je werkt. Het geeft mensen namelijk inzicht in jouw werksituatie. De functie secretaresse kan bij een elektrotechnisch installatiebedrijf immers compleet iets anders inhouden dan bij een juridisch adviesbureau.
4. Contactgegevens
Tot slot zijn je contactgegevens vanzelfsprekend niet geheel onbelangrijk. Let er daarbij wel op dat alle gegevens die je vermeldt voor iedereen zichtbaar zijn. Vermeld dus alleen de gegevens die je ook daadwerkelijk wilt delen.
Veel succes met het schrijven van je summary op LinkedIn!
Leon Tindemans
TTM Communicatie is een enthousiast communicatiebureau dat gespecialiseerd is in het geven van social media trainingen. Om de week zal Leon een artikel schrijven met handige tips en ontwikkelingen rondom Social Media. Daarbij ligt de focus op het dagelijks gebruik door secretaresses. Meer informatie? Surf dan eens naar zijn website!
Volg ons