De grootste ergernissen op de werkvloer
Een overweldigende geur bereikt je neus. Het is weer zover, die ene collega eet wéér een geurende lunch. Is het geen vis, dan is het wel salami of een gerecht waarvan je de naam niet eens wilt kennen. Uit onderzoek blijkt dat vooral vrouwen zich hier het meest aan ergeren.
Voor dit onderzoek van het luxe lifestyle merk Nicoccino werden ruim duizend mannen en vrouwen ondervraagd over de grootste ergernissen van mannen en vrouwen op de werkvloer.
Geurende lunch en troep op het bureau
Ruim 80 procent van de vrouwen is het erover eens: een enorm geurende lunch op het bureau van je collega staat op nummer 1 van grootste ergernis. Van de mannen vindt nog geen 30 procent dit een groot probleem. Nee, mannen (ruim 70%) ergeren zich het meest aan de collega die veel troep op zijn bureau heeft. Daar hebben vrouwen weer niet zo veel last van, bijna 30 procent zegt zich hier aan te ergeren.
‘Ik ben ietsjes later’
Vrouwen kunnen zich ook behoorlijk ergeren aan de collega die elke ochtend het sms’je ‘ik ben ietsjes later’ stuurt. Te laat komen is niet gewenst en staat erg ongeïnteresseerd. Bijna 70 procent kan zich hier enorm over opwinden. Mannen geven daar toch iets minder om (40%). Bij mannen staat de collega die op de werkvloer parfum of aftershave opspuit op nummer 2. Bijna 70 procent van de mannen loopt om deze luchtjesmaniak heen. Deze collega kan dan beter tussen vrouwen werken, want die geven aan al die luchtjes geen probleem te vinden.
Rookpauzes
De collega die veel rookpauzes neemt en vervolgens met die rooklucht om zich heen terug de werkvloer oploopt, wordt ook niet gewaardeerd. Ruim de helft van de vrouwen blijven liever uit de buurt van deze collega en 30 procent van de mannen kunnen deze collega niet zo waarderen. Ook te hard telefoneren staat op het lijstje grootste ergernissen onder mannen (47%) en vrouwen (23%). Niets is zo vervelend als het hele telefoongesprek mee kunnen luisteren en alle grappen die je al tien keer hebt gehoord nogmaals aan te horen.
Wat kun je doen om deze collega’s op het goede spoor te brengen?
Lees de tips!
Volg ons