Omgaan met woede op collega’s

Hoe nuttig was dit bericht?

Klik op een ster om deze te beoordelen!

Gemiddelde waardering 0 / 5. Stemtelling: 0

Tot nu toe geen stemmen! Wees de eerste die dit bericht waardeert.

Dit vind je misschien ook leuk...

1 reactie

  1. Monique Damen schreef:

    Het is ook goed om je te realiseren dat elke emotie die je ervaart -dus ook woede- van jezelf is. Dat betekent dat hij in eerste instantie over jou gaat en niet over de ander. Boosheid heeft daarbij te maken met grenzen. Vraag je daarom af over welke grens van jou het gaat. Als boosheid overgaat in woede, dan is er iets behoorlijk ver overschreden en/of heb je een grote gevoeligheid op dat punt. Het is dan heel goed mogelijk dat je veel meer bij je collega neerlegt dan passend is. Bijvoorbeeld omdat je al jaren last hebt van mensen die deze grens bij je overschrijden, maar dat je nooit echt goed voor jezelf kon opkomen en dat nu ineens de bom barst.
    Als je dit in beeld krijgt, kun je het terugbrengen naar reële proporties en dat maakt het makkelijker feedback geven.
    Dan ga je ook structureel beter voor jezelf opkomen. De bovenstaande methode helpt daar heel goed bij.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.