Een meeting of event organiseren: Welke locatie kies jij?
Als secretaresse regel je ook de externe bijeenkomsten. Afhankelijk van de soort meeting kies je de best passende locatie. Het is vaak veel werk omdat je naast de locatie ook nog diensten moet regelen zoals bijvoorbeeld een activiteit of spreker. Er worden steeds hogere eisen gesteld en je wilt er een succes van maken.
Maar wat vinden andere secretaresses nu van een locatie of meetingdienst? Je leest de ervaringen van organisatoren en deelnemers sinds kort op MeetingReview.com.
Dit onafhankelijke platform is eind 2013 gestart en wordt ontwikkeld in samenwerking met management assistenten, event planners, locaties en diensten. Naast een presentatiepagina van locaties en diensten draait het vooral om de klantervaringen, jouw ervaringen. Reviews zijn inmiddels in de reiswereld en voor restaurants een bekend fenomeen. De secretaresse een nuttig hulpmiddel geven in de meetingbranche is een van de drijfveren van het bestaan van het platform. “De wens om een score te geven aan het boekingsproces komt van secretaresses waarmee we hebben gesproken. Het is een mooi voorbeeld van het samen vormgeven van de website”, aldus Robert Spakman één van de initiatiefnemers van de website.
Juist door het delen van je eigen ervaring kan je andere collega’s en vakgenoten behoeden voor een slechte keuze en aanbevelen waar het fantastisch is gegaan. Het is bij een aantal locaties en diensten al mogelijk om direct online een boeking te doen. “We horen dat persoonlijk contact erg belangrijk is, maar we horen regelmatig dat eenvoudige meetings ook online afgehandeld moeten kunnen worden. “Een stuk efficiënter” aldus Robert Spakman. Op deze manier kan je helemaal zelf je meeting samenstellen. Werk je met een bemiddelaar zoals Worldmeetings dan kan je ook hun beoordelen op de site. “En natuurlijk staat SecretaresseNet ook op MeetingReview” glimlacht Robert.
Volg ons